Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o35m46á22š 69T10a36t47í68č19e47k 5390832270568

Ad odvolání: Imho by z hlediska právního státu bylo odvolání možné až poté, co by bylo uzákoněno. Současná situace je taková, že prezident je zvolen na pět let, minus vlastizrada, minus zdravotní neschopnost. A tečka. Pro řádný postup by bylo nutno vyvolat pomocí referenda nebo parlamentní nebo vládní iniciativy změnu zákona (ústavy), a to dokonce reciproční, aby bylo v souladu s právem možné odhlasovat konec prezidentování. Nechci tím teď hájit Zemana po jeho dobu 5 let, chci poukázat na rozdíl mezi rozvinutou demokracií a Majdanem.

+1/0
26.11.2014 0:38

P77e36t78r 11S79t21u47c92h62l46í52k 2223273912349

Souhlas a karma. Dobře vyjádřený nedobrý stav věcí na prezidentském postu. Třeba ho odvolat  , abychom nemuseli přihlížet ,jak na Pražském Hradě vlají ruské vlajky. Kolaborace je dostatečný důvod k odvolání.

+2/−2
26.11.2014 0:15

D84u84s95a44n 60R78a48p55k23o 1850402193939

Myslíte, že by tu ruskou vlajku pověsil prezident vedle té modré s hvězdičkami?

Kolaborace je tak silné slovo, že doporučuji si jeho význam a smysl nejprv někde najít.

0/0
26.11.2014 8:36
Foto

M97i73r22o90s98l91a86v 83M74a77c58e45k 5941425820742

Tzv. demokratům se demokracie nehodí, to vidíme. Zvykli si pomocí propagandy útočit na své politické oponenty a domnívají se, že tohle je ta správná havlopravdistická demokracie. Mám pro ně nepříjemnou zprávu: není Rv!!

0/−4
25.11.2014 21:58

J27a87n 19R55á43ž 1339613424480

Osudem demokracie je, že dříve nebo později vyprodukuje diktátora. Jakmile se demokracie zmocní lidé podobní těm, kdo ovládají Evropskou Unii, tak výsledkem jejich činnosti je obvykle chaos a frustrace občanů. No a pak lid začne toužit po pořádku a řádu. A ten nemůže lidu nabídnout  nikdo jiný než diktátor. A je jedno, zda to byl v minulosti Gaius Julius,Napoleon,Hitler nebo teď Putin. Prostě to tak funguje. A otázkou je,kdy se taková silná osobnost  najde v Evropě, která je dnes rozvrácená stejně, samozřejmě relativně, protože přirozený řád zaručující hierarchii v níž schopní a produktivní občané mají moc,jsou v EU zpochybněny.

K moci se v EU dostali lidé, kteří nic neprodukují, rozvolnili přirozený člověčí řád a ti, kteří produkují jsou jimi potlačováni.

Vývoj však nelze zastavit žádným nařízením Evropské komise. Řád si svoji cestu najde. Většinou pomocí autoritativních režimů. Našel si ji v Římě (Caesar), našel si ji  ve Francii jak po Pařížské komuně (Napoleon), tak i po vládě komunistů (de Gaulle), našel  si ji v Británii po chaosu vlády LabourParty (M. Thatcher), našel si ji v Rusku po bláznivém období Jelcinovy vlády (Putin). Věřím, že si ji najde i na Ukrajině,  která jasně spěje k autoritativní vládě, která bude horší než Putinova..

Prostě chaos je vývojovým produktem demokracie a historie nás poučila, že kouzelné na demokracii je právě to, že si demokraticky (volbami) najde cestu návratu k řádu prostřednictvím autoritativních jedinců...většinově zvolených.

Jedním ze snů evropských socialistů bylo tomuto procesu zabránit a doufali, že prostřednictvím centralizované vlády v Bruselu se jim to povede.  Mýlí se, jak lze dovodit z toho, jak stoupají preference autoritativním osobnostem v jednotlivých  členských státech a jak byl dlouho úspěšný Berlusconi v Itálii .

P.S. Kdyby u nás vládl přirozený řád, úcta k právu a stát by nepůsobil chaoticky a až nepřátelský ke schopným, produktivním občanům, tak by Zeman neměl nikdy šanci stát se v přímé volbě prezidentem.

+4/−1
25.11.2014 19:40
Foto

P66e76t39r 79Z64á24v49l11a52d93s87k34ý 5601223340141

Nemohu, než souhlasit. R^

+3/−1
25.11.2014 19:47

R49a20d17i47m 97M64l46y65n80a95ř97í30k 8633602744228

Demokratická volba prezidenta:

Navrhnout prezidentského kandidáta může:

každý občan České republiky starší 18 let s minimálně 50 000 podpisy platných voličů pod peticí

minimálně 20 poslanců parlamentu České republiky

minimálně 10 senátorů České republiky

+1/0
25.11.2014 18:08
Foto

P78e51t42r 24Z57á14v19l62a19d43s52k47ý 5931493650741

Už z toho je patrná nedemokratičnost, neboť poslanec pak není rovným občanem, ale nadčlověkem. Popírá to ústavní princip. A Ústavní soud mlčí a raději pytlíkuje, zda 90 korun je neústavní a 30 už ústavní je. 

Ústavní soud má rozhodovat jen o ústavnosti a ne politicky, jak je tomu zde.

+9/−1
25.11.2014 19:17

J83a51n 92R22á54ž 1949493114400

R^

+1/−1
25.11.2014 19:41

M72i98l67a26n 28S47t91e29h75l54í19k 7790199553451

Dobrý článek, včetně výstižného nadpisu. R^R^

+4/0
25.11.2014 17:53

P10e53t37r 64R22e97i70c40h39e33l45t 1213660621669

Karma.

+6/0
25.11.2014 16:15
Foto

P83e11t41r 83Z83á14v51l46a89d95s59k28ý 5281943550941

Ono to lze, pane kolego, vidět z různých úhlů: jedním z těch opravdu demokratických je to, že jsme, jako voliči, odpovědní za výkon zvoleného státníka a pokud on svěřenou roli buď nezvládá, chová se jako monarcha, nebo ji zneužívá, musíme mít právo se jej také zbavit. Nejlépe předčasnými volbami. (Následník trůnu v demokracii neexistuje.)

Zbytek jsou jen ideologické a nenávistné pokřiky.

Právně a ústavně je to ale složitější. Dokud byl president volen Parlamentem, jen Parlament měl mandát odvolat jej. Problémem je, že přímou volbu presidenta přijal Parlament v nějakém přechodném pominutí smyslů a vůbec nedomyslel důsledky.

Je-li to dnes v takové neurovnané právní pozici, patrně nejčistší je buď referendum o důvěře hlavy státu, anebo volby nové.

Pokud vláda ztratí podporu Parlamentu, nikdo o věci nediskutuje. Proč by měl president, který se poměrně silně zdiskreditoval, presidentem celé období? Není k tomu důvod.

+9/−2
25.11.2014 15:57

D73u94s57a21n 11R66a84p87k42o 1120682373919

Já s Vámi vůbec nesouhlasím a dokonce považuji Vaše názory za scestné. Určitě nejste tím, který určuje, zda zvládá nebo nezvládá anebo zneužívá nebo nezneužívá. To by asi muselo mít jiné mechanismy, než názor jedinců, to "zbavení se" řádně zvoleného prezidenta. Navíc tyhle Vaše názory vidím jako silně nedemokratické, přímo totalitní. Vám se někdo nelíbí, tak se má odvolat?

+1/−4
25.11.2014 18:26
Foto

P82e35t34r 66Z19á69v18l48a35d70s40k58ý 5161463670621

Scestné, nebo zcestné? Včil mudruj, Jste přesným prototypem totalitáře. Většina volí, většina svrhává. Tak jednoduché to je.

+7/−1
25.11.2014 19:12
Foto

P78a52v45e83l 38D70v26o19ř50á65k 5279255524510

Co byste chtěl od pana Dostálka. Ještě zapomněl napsat, že z Vašeho komentáře je vidět zášť, zloba a nenávist a že jste zapšklý.

V USA jsou možnosti, jak odvolat kohokoliv. Částečně to jen vím o doživotně jmenovaných soudcích. Jejich odvolání ale musí potvrdit kongres i president, kritéria jsou stanovená. Také lze odvolat presidenta ze zdravotních důvodů, kdy už není schopen vykonávat svou funkci. Nepamatuji, v kterém státě se to už stalo.

+2/−1
25.11.2014 19:30
Foto

P81e45t23r 53Z17á69v34l61a19d34s47k56ý 5481333260611

:-) Nejhorší je, že jsem plný zášti, zloby a nenávisti a zapšklosti vůči všem Dostálkům a jim podobným, protože jsem se ještě nevzdal. Až se vzdám, raději vlastní rukou zemřu, protože nebude stát za to žít.

V Americe bývali soudci voleni a ani nemuseli být právně vzděláni. A také bylo odvolatelní a též nevolitelní. Tady jsou soudci jmenováni presidentem podle momentální libůstky. Nejen proto zde není právní stát, ale juriskracie.

+4/−1
25.11.2014 19:46

D93u30s26a34n 62R58a33p53k63o 1210192253259

Myslím si, že to všechno berete až příliš vážně a nekompromisně. Nestavějte se do role mučedníka, užívejte si ještě života v klidu a míru, nevěřím, že by Vám něco hrozilo.

+1/−1
25.11.2014 20:02
Foto

P52e52t91r 94Z83á88v94l45a61d38s97k37ý 5261433200451

Nechápete, že to jsou vážné věci?  Možná vás baví vyvolávat malé dílčí spory ad hominem. Jen jsou tací, kteří se dívají dále, než je letošní rok. Pak takové odpovědi na hranici primitivia (tím míním umění psát, číst a aritmeticky počítat) jsou jaksi mimo diskurs. Vždyť přece se nebavíme o tom, co bude 26. 11. 2014, ale o zcela jiných věcech.

Beru to velmi vážně a nekompromisně nikoliv v ohledu k sobě.

+2/−1
25.11.2014 20:30

D80u32s91a91n 87R70a96p97k27o 1870322223689

Na hranici "primitivia"? Nač tak silná slova, tohle Vám vážnosti i váženosti spíš ubírá než přidává. Tady a Vy ani já chod světa nezměníme, ať už se vede diskurz sebevážnější. Zbytečně se sžíráte.

+2/−1
25.11.2014 20:38

D89u95s60a19n 46R65a80p54k60o 1630442313269

Pane Dvořáku, byl jsem už informován a seznámen s Vašim stylem psaní a s Vašimi bezdůvodnými útoky, takže jenom jednou a naposled - starejte se o sebe, a přestaňte si vymýšlet. Víc mně už nezajímáte.

0/−1
25.11.2014 19:58

J41a90r28a 96R46a25n22k 1181816889261

http://de.wikipedia.org/wiki/25._Zusatzartikel_zur_Verfassung_der_Vereinigten_Staaten

0/0
25.11.2014 22:22

D32u36s81a55n 93R76a95p65k81o 1760712423479

Co tak napsat nějaký názor do diskuze, paní Rank? Tapetovat všude pořád nějaké odkazy bez jediného vlastního slova, názoru, to je o ničem.

0/−1
25.11.2014 22:28

J28a79r77a 38R89a30n67k 1571706719391

Jak lepe Vam dat na vedomi, ze v civilisovanych statech maji ustavu, ktera plati.....milion slovy? Nestaci odkaz? Psal jste uz kdysi, ze anglicky nerozumite, tak Vam "EXTRA" to davam v nemcine....bohuzel....v rustine to neexistuje;-(

0/0
26.11.2014 5:55

D16u78s30a51n 16R10a59p17k16o 1430852193839

Milá paní Rank, pokud máte pocit, že tato země není civilizovaná a nemá ústavu, která platí, napište to rovnou. Tyhle Vaše tapetovací odkazy nejsou diskuzí. Nikdy jsem nikde nepsal, že nerozumím anglicky, nevymýšlejte si. Nevím, proč se zůčastňujete diskuzí, když nic nenapíšete, jenom tady kopírujete nějaké odkazy.Vy nemáte žádný vlastní názor? Nějak jsem to ještě moc nepostřehl, ale Vaše neustálé poukazování na jazykovou (ne)vybavenost kdekoho moc často.

0/0
26.11.2014 8:28
Foto

P35e60t83r 67Z77á48v48l69a57d80s78k65ý 5471823280611

Sále stejní jedinci, kterým vadí pravda, Rapko, Lánský a spol.

+2/−1
25.11.2014 19:34

D30u68s60a64n 51R49a24p55k53o 1590812263649

Omyl, pravda mi nevadí, to Vy jste s ní hodně v rozporu. Uznáváte jenom tu svoji, oponenta okamžitě arogantně okřiknete, jakoby jste měl patent na rozum. Nemáte, ani omylem a navíc nedokážete ani slušně diskutovat. Z Vás je zjevná ta totalita. Většina musí být jasně deklarována, prokázána. Ne jenom že Vy si myslíte a hlavně chcete, aby byla většina Vás a stejně myslících.

Za tu pravopisní chybu se omlouvám.

+2/−1
25.11.2014 19:53
Foto

P36e13t41r 69Z92á13v38l45a98d79s32k32ý 5691573970501

A vy stejně děláte, jako byste měl jen svoji pravdu. Nenapadlo vás, že kdybyste to nedělal, vykašlu se na vás a maximálně vás setřu, když budete lhát?

+1/−1
25.11.2014 20:34

D84u68s26a41n 54R84a74p34k53o 1410852463379

Vy jste opravdu takový legrační diskutér, který si myslí, že má na to, aby každého "setřel". Nemáte, pane, ani omylem.

Já netvrdím, že ta moje pravda, spíš názor, je ten jedinej nejsprávnější, na rozdíl od Vás. Jenom ho prezentuji a klidně ať mi ho někdo vyvrací. Beru ale jenom slušně. Vy jste teď předvedl, že to neumíte. Vaše škoda.

+2/−1
25.11.2014 20:42
Foto

P24e28t65r 31Z14á31v76l46a94d53s79k88ý 5261313880381

Vy totiž pravdu vůbec nehledáte. V tom je celý problém.

+1/−1
25.11.2014 20:39

D41u81s90a25n 14R68a89p64k84o 1190502383169

Možná Váš, já ten problém nemám. Protože já pravdu hledám neustále, a co Vy si o tom myslíte, není vůbec důležité. Opravdu není.

+1/−1
25.11.2014 20:44

K26l61á26r90a 17T84r60n65k11o64v36á 3304149884249

Jsou lidé vzdělaní, méně vzdělaní a nevzdělaní. Raději vyslechnu vzdělaného člověka a zamyslím se nad jeho názorem, než abych ztrácela čas primitivními cancy.

+1/−1
25.11.2014 22:58

D46u52s38a63n 84R95a22p58k94o 1310332543379

Máte pravdu. Už také nebudu ztrácet čas touto neplodnou diskuzí s panem Závladským. On už také nemá žádný argument, tak to radši vzdal.

0/0
26.11.2014 8:19

O10n46d94ř79e48j 40K78o91l62á96ř 1183455373711

Demokraticky se k moci dostala spousta špatných politiků a diktátorů. Lidé se v demokracii musí umět vyjadřovat k osobnostem politiky i mimo volby.

+7/0
25.11.2014 14:43
Foto

P40e27t63r 93Z10á78v74l28a42d80s85k52ý 5191133130311

Pokud nešlo o převrat, pak dokonce většina.

+2/−1
25.11.2014 16:10

P69e83t39r 33L64u63k69e56š 7817727190320

Obávám se, že vám to moc nedává logiku.

Demokratickým hlasováním, jak správně poukazujete, Zeman zvolen byl. Jak by tedy zároveň mohl být nedemokratickým, si máme zodpovědět sami? A přikládáte k tomu výčet jeho názorů a postojů, které ovšem nikterak s demokratičností našeho systému nesouvisí.

+3/−3
25.11.2014 14:42

O82l54d29ř27i57c34h 81P40o40p36j32u75k 1611819145241

Přečtěte si to ještě třikrát a pochopíte. To není jenom logika, ale prostá fakta.

+8/−2
25.11.2014 14:55

P92e94t30r 75L87u41k37e34š 7157137160750

Vy asi, spolu s autorem, spíš nechápete v čem spočívá demokracie. Doporučuji nastudovat Ústavu spolu se Základní listinou p. a s.

Když hovoříte o faktech, ukažte mi jediný, který by dokazoval, že prezident Zeman zasahuje do Ústavy... on na to ve skutečnosti ani nemá pravomoce, tudíž ani jinak než demokraticky jednat nemůže.;-)

+2/−1
25.11.2014 15:07

J57i17n21d37ř68i52c45h 86T60ů67m94a 1844312717898

poněkud demagogicky dáváte rovnítko mezi naší ústavou a demokracií. Text naší ústavy rozhodně nenaplňuje všechny prvky demokratického systému. Například zde prakticky chybí možnost odvolání prezidenta (s výjimkou vlastizrady), což by demokratický systém měl umožňovat.

+6/−2
25.11.2014 16:10

P43e61t63r 70L82u59k55e62š 7867517430430

Já nikde nic demagogicky nedávám. Naše Ústava se sama označuje za demokratickou. Navíc to, že máte svoje vlastní pojetí demokracie, kterému naše Ústava neodpovídá není vinou našeho prezidenta.

0/0
26.11.2014 12:53

J51i27n94d22ř53i27c15h 82T33ů24m93a 1164192467268

Aha. Tak trochu podrobněji. Demokracie je forma vlády. Ústava je (základní) zákon. Jsou to dva významově zcela odlišné pojmy. Ústava může být více či méně demokratická a to bez ohledu na to, kolikrát se slovo demokratický v ústavě vyskytuje či nikoliv. Kdo tyto dva pojmy zaměňuje nevědomě se dopouští omylu. Kdo to dělá vědomě, aby prosadil svůj názor, se dopouští demagogie.

O prezidentovi jsem se nezmiňoval, ale když na tom trváte - M.Zeman poměrně často jedná nedemokraticky a někdy i protizákonně.

0/0
26.11.2014 17:12
Foto

L62e35o 98W45o54l26f 5502928720514

Souhlasím. Protest je v tomto případě na místě.R^

+5/0
25.11.2014 14:41

J41i32ř25í 12V54o34l84e34k 2186920695653

Karma

+7/0
25.11.2014 14:38

K55a51r67e25l 87S66t28r66n56a61d 5467427919366

Tak to vidíte Vy p.Marečku.Já to vidím naprosto opačně.Dejte mi červenou kartu,hoďte po mně rajčetem.To se to bojuje ,když nám nic nehrozí,že ?  Vy DEMOKRATE.Rv

+3/−7
25.11.2014 14:35

Z87d16e88n27ě11k 33B32á69r21t93a 5893801787898

Karma. Zrovna jste se zařadil mezi agenty CIA, vysvětlovat cokoliv příznivcům MZ je zbytečná ztráta času...

+9/−6
25.11.2014 14:34

K19a81r11e52l 56S96t78r57n76a38d 5377837749156

Víte pane Bárto,měl byste se pokusit sdělit okruhu svých spřízněných duší,že styl protiprezidentské kampaně je už kapánek přehnaný.Docílete bohužel pravého opaku,než jste zamýšleli.

+3/−2
25.11.2014 14:42

O94n79d85ř81e19j 27K45o77l45á89ř 1913455423851

Když on je přehnaný především styl prezidenta a jeho nohsledů.

+6/−2
25.11.2014 14:48
Foto

P39e72t35r 17Z86á37v56l74a60d93s85k94ý 5571403380591

Píšu to výše. Zvolili si svého Gottwalda a nemohou připustit za žádných okolností jakoukoliv pochybu o tom, že ho tam mají na věky.

+4/−2
25.11.2014 16:37

D88u27s57a26n 74R41a18p17k70o 1610532403469

Jakého Gottwalda? Nepřeháníte to už trošku?

+1/−3
25.11.2014 18:20
Foto

P20e60t20r 63Z92á27v14l13a30d95s46k57ý 5291283900951

Ale vůbec ne! Stejný mechanismus, stejný výsledek.

+2/−1
25.11.2014 19:20

D24u68s15a49n 84R11a74p86k26o 1200972643279

Ale to vůbec ne, nemáte pravdu, opět. Porovnáváte neporovnatelné a jenom z tohoto Vašeho za vlasy moc přitaženého názoru je vidět, že se nedokážete oprostit od fanatické zaujatosti vůči prezidentovi, který se Vám osobně nelíbí a asi ste ho nevolil. Asi to nemáte moc "v malíčku", ty novodobé dějiny a současnost posuzujete zaujatě a neobjektivně.

+1/−1
25.11.2014 20:55



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.